joi, 17 decembrie 2020

Continuarea versetelor din Imnul ARUNACHALA SIVA

              A trecut ceva timp de la ultima postare și cumva pare că timpul a rămas pe loc. Sunt tentată să continui postările la Imnul ARUNACHALA SIVA cu versetele rămase. Se apropie ziua de 30 decembrie când se împlinesc 141 de ani de la nașterea lui Sri Ramana Maharshi iar ofranda mea va fi această împărtășire a Imnului Arunachala Siva la picioarele sale de lotus, cu tot respectul și recunoștința mea. 

              Versetul 61   

                                                       naindazhi kaniyā nalanilai padatti 

                                                        nāḍiyuṭ koḷnala maruṇāchalā 

În versetul acesta, sufletul-devot se compară cu un fruct care este numai bun pentru a fi mâncat. Dacă Domnul întârzie să se apropie de mireasă, aceasta ar fi asemănător acţiunii unui grădinar care culege fructele coapte în exces. În limbajul cununiei mistice, mireasa este pregătită pentru mire şi acesta este momentul optim pentru întâlnirea ei; dacă mirele întârzie şi nu vine acum, el se va putea întâlni cu ea dar numai cu amărăciune. O iubire care şi-a pierdut ardoarea nu mai poate fi sursă de încântare. Sufletul-devot ar putea să-şi piardă interesul faţă de Domnul dacă El nu răspunde la timpul potrivit. Aşadar, acesta cere Domnului să nu piardă timpul, ci să-i vină în ajutor imediat, chiar la momentul potrivit.

Versetul 62   

                                        nondiḍā dunḍranai tandenaik koṇḍilai

yantaka niyenak karuṇāchalā

Aici, sufletul-devot cântă laude pentru compasiunea fără limite a Domnului. "Acceptându-mă, Tu m-ai distrus. Astfel, Tu ai devenit Moartea (antaka) pentru mine. Ai nimicit ego-ul meu. fără a mă expune la vreo suferință (nondidadu) în acest proces." Moartea ego-ului este o condiție prealabilă pentru obținerea vieții eterne. 

Versetul 63         

                                    nōkkiyē karudimey tākkiyē pakkuva

mākkini yāṇḍaru ḷaruṇāchalā

În versetul acesta devotul spune că, chiar dacă este considerat a fi nepotrivit pentru momentul întâlnirii, este de datoria Domnului să facă posibilă potrivirea. S-a arătat deja că iniţiativa a venit de la Domnul, că însăşi înclinaţia sufletului către Dumnezeu este cauzată de Dumnezeu. Apoi este clar, Dumnezeu are obligaţia de a face sufletul potrivit de a primi graţia Sa. Maturizarea este posibilă prin iniţierea spirituală (diksha). Dumnezeu apare ca Maestru (guru) şi iniţiază discipolul. Sunt menţionate trei moduri de iniţiere – prin privire, prin gând şi prin atingere (chaksu diksha, bhava diksha şi hasta diksha). Aceste trei tipuri de inițiere sunt similare celor trei moduri de clocire a ouălor, respectiv a peștelui, a broaștei țestoase și a păsării. Se spune că peștele clocește ouăle prin puterea privirii, broasca țestoasă prin puterea gândului, iar pasărea prin puterea contactului fizic. În mod similar, guru inițiază discipolul prin puterea privirii, prin puterea intenției sau prin atingerea cu mâna sa a capului discipolului (hasta-mastaka-samyoga). Dacă sufletul-devot este atât de lent încât niciunul din cele trei moduri nu poate fi considerat destul de potrivit pentru sine, atunci fie ca toate cele trei moduri să fie aplicate pentru ca sufletul să poată fi salvat. Aici, devotul pretinde dreptul său de a fi salvat, care necesită din partea lui Dumnezeu datoria corespunzătoare de salvator.

Versetul 64                   

                                    paṭrimāl viḍantalai yuṭriru munamaruḷ 

                                             paṭriḍa varuḷpuri yaruṇāchalā 

“Înainte de a pieri din cauza maya”, sufletul-devot insistă, “Salvează-mă prin graţia Ta!” Neștiința (avidya) este un alt nume pentru maya. Din cauza neștiinței adevărul rămâne acoperit de văl iar non-adevărul devine proiectat. Metoda de îndepărtare a ignoranței este cunoașterea Sinelui. Pentru a obține această cunoaştere graţia lui Dumnezeu este esenţială. Prin urmare, sufletul-devot se roagă aici pentru obținerea graţiei. Ignoranța este moarte; Înțelepciunea este viață. Cei care sunt îndrumați de ignoranță sunt morți din punct de vedere spiritual (atmahano janah). Iluminarea duce la viața veșnică. Pentru obținerea iluminării, solicitantul trebuie să merite graţia divină.

Versetul 65           

                                         pārttaruṇ mālaṛap pārttilai yeninaruḷ

     pārunak kārsolva raruṇāchalā

Oare ar trebui ca cineva să spună focului că el trebuie să ardă? Este nevoie să i se spună unei mame că trebuie să-și protejeze și să-și hrănească copilul? Esența lui Dumnezeu este graţia. Activitatea Sa inalienabilă este de a dărui graţie. Această activitate, inevitabil trebuie să fie cu referire la sufletul-devot. În cazul în care Dumnezeu nu vine în ajutorul sufletului-devot, către cine altcineva ar putea să-și îndrepte atenția? Există cineva în această lume sau în oricare altă lume, care să vorbească lui Dumnezeu în avantajul sufletului-devot? Chiar dacă un astfel de om ar putea fi găsit, de ce ar trebui acesta să-i comunice lui Dumnezeu care este funcția Sa naturală? În acest verset sufletul-devot nu are nicio îndoială că Dumnezeu îl va acoperi cu Graţia Sa și că-l va salva din maya






Niciun comentariu: