Versetul 81
mūkkilan
munkāṭṭu mukuramā gādenait
tūkki
yaṇaindaru ḷaruṇāchalā
În versetul acesta este arătat că sufletul-devot este conștient de mulțimea defectelor sale și recunoaște că i-ar fi rușine ca Domnul să i le arate ca într-o oglindă. Cel mai bine ar fi ca aceste defecte să fie eliminate de grația divină iar el să fie salvat.
Versetul 82
meyyahat
tinmana menmala raṇaiyinā
meykalan
diḍavaru ḷaruṇāchalā
Versetul acesta vorbește despre pregătirea locului în care va fi invitat mirele mistic. Un loc neprimitor, neplăcut și nearanjat este exclus. Inima ar trebui să fie primul loc pregătit pentru primirea
Domnului. Fie ca inima să transmită blândețe și parfum. Apoi, fie ca sufletul
ca o mireasă, să-l roage pe Domnul să vină în interior și s-o îmbrățișeze. Este
spus în limbajul Advaita: când
ignoranța, cauza obstacolelor este eliminată, când nodul inimii este tăiat, cea
mai însemnată identitate este realizată.
Versetul 83
mēnmēṭr
tāzhndiḍu melliyarch sērnduni
mēnmaiyuṭ
ṭranaiyen naruṇāchalā
Aici este arătat în ce constă măreția Domnului. Adevărații devoți sunt extrem de umili. Nu este nici cea mai mică urmă de mândrie în ei. Cu cât devoțiunea lor este mai adâncă, cu atât mai mare devine umilința lor. Domnul se grăbește să-și ajute devoții. El este pregătit să parcurgă orice distanță pentru susținerea și salvarea lor. Se poate spune cu adevărat că El este subordonat devotului. Splendoarea Sa constă în coborârea din locul Lui preamărit și ridicarea sufletului din decădere spirituală și întristare. Cu cât coboară El mai adânc, cu atât mai măreață este manifestarea splendorii Sale.
Versetul 84
maimaya
nittaruṇ maiyinā lunaduṇ
maivaśa
mākkinai yaruṇāchalā
Acest verset vorbește despre trecerea sufletului-devot de la iluzie la adevăr sub remediul oferit de Domnul. Iluzia născută din avidya este orbirea sufletului. Acesta este întunericul care
învăluie adevărul. Remediul care va elimina orbirea este unguentul graţiei
Domnului. Când Domnul aplică această alifie magică, cade vălul care acoperă
perspicacitatea sufletului iar sufletul este autorizat să vadă adevărul. Sub
farmecul iluziei, sufletul și-a imaginat că aparține non-sinelui, opus lui
Dumnezeu. Acum, că iluzia a fost distrusă prin graţie divină, sufletul cunoaște
adevărul și anume că aparține în mod inalienabil lui Dumnezeu.
Versetul 85
moṭṭai
yaḍittenai veṭṭa veḷiyini
naṭṭamā
ḍinaiyen naruṇāchalā
În acest verset, renunțarea la ego este asemănată cu bărbieritul capului. Cu ego-ul dat jos, inima devine un loc potrivit pentru manifestarea
Domnului. Dansul Său este expresia neîntrecutei fericiri care constitue natura
Sa. În chidakasa (chidambaram) Nataraja efectuează dansul
bucuriei. Ori de câte ori cineva privește acest dans acela se pierde el însuși.
Atâta timp cât ego-ul se
menține, fericirea nu poate fi adevărată. Când ego-ul este distrus atunci și
fericirea non-duală este realizată.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu