luni, 21 decembrie 2020

Imnul ARUNACHALA SIVA versetele 81, 82, 83, 84, 85

 Versetul 81 

mūkkilan munkāṭṭu mukuramā gādenait

tūkki yaṇaindaru ḷaruṇāchalā 


În versetul acesta este arătat că sufletul-devot este conștient de mulțimea defectelor sale și recunoaște că i-ar fi  rușine ca Domnul să i le arate ca într-o oglindă. Cel mai bine ar fi ca aceste defecte să fie eliminate de grația divină iar el să fie salvat. 

Versetul 82 

meyyahat tinmana menmala raṇaiyinā

meykalan diḍavaru ḷaruṇāchalā 


Versetul acesta vorbește despre pregătirea locului în care va fi invitat mirele mistic. Un loc neprimitor, neplăcut și nearanjat este exclus. Inima ar trebui să fie primul loc pregătit pentru primirea Domnului. Fie ca inima să transmită blândețe și parfum. Apoi, fie ca sufletul ca o mireasă, să-l roage pe Domnul să vină în interior și s-o îmbrățișeze. Este spus în limbajul Advaita: când ignoranța, cauza obstacolelor este eliminată, când nodul inimii este tăiat, cea mai însemnată identitate este realizată. 

Versetul 83 

mēnmēṭr tāzhndiḍu melliyarch sērnduni

mēnmaiyuṭ ṭranaiyen naruṇāchalā 


Aici este arătat în ce constă măreția Domnului. Adevărații devoți sunt extrem de umili. Nu este nici cea mai mică urmă de mândrie în ei. Cu cât devoțiunea lor este mai adâncă, cu atât mai mare devine umilința lor. Domnul se grăbește să-și ajute devoții. El este pregătit să parcurgă orice distanță pentru susținerea și salvarea lor. Se poate spune cu adevărat că El este subordonat devotului. Splendoarea Sa constă în coborârea din locul Lui preamărit și ridicarea sufletului din decădere spirituală și întristare. Cu cât coboară El mai adânc, cu atât mai măreață este manifestarea splendorii Sale. 

Versetul 84 

maimaya nittaruṇ maiyinā lunaduṇ

maivaśa mākkinai yaruṇāchalā 


Acest verset vorbește despre trecerea sufletului-devot de la iluzie la adevăr sub remediul oferit de Domnul. Iluzia născută din avidya este orbirea sufletului. Acesta este întunericul care învăluie adevărul. Remediul care va elimina orbirea este unguentul graţiei Domnului. Când Domnul aplică această alifie magică, cade vălul care acoperă perspicacitatea sufletului iar sufletul este autorizat să vadă adevărul. Sub farmecul iluziei, sufletul și-a imaginat că aparține non-sinelui, opus lui Dumnezeu. Acum, că iluzia a fost distrusă prin graţie divină, sufletul cunoaște adevărul și anume că aparține în mod inalienabil lui Dumnezeu. 

Versetul 85 

moṭṭai yaḍittenai veṭṭa veḷiyini

naṭṭamā ḍinaiyen naruṇāchalā 

În acest verset, renunțarea la ego este asemănată cu bărbieritul capului. Cu ego-ul dat jos, inima devine un loc potrivit pentru manifestarea Domnului. Dansul Său este expresia neîntrecutei fericiri care constitue natura Sa. În chidakasa (chidambaram) Nataraja efectuează dansul bucuriei. Ori de câte ori cineva privește acest dans acela se pierde el însuși. Atâta timp cât ego-ul se menține, fericirea nu poate fi adevărată. Când ego-ul este distrus atunci și fericirea non-duală este realizată.



Niciun comentariu: