Versetul 76
malaimarun
diḍani malaittiḍa vōvaruṇ
malaimarun
dāyoḷi raruṇāchalā
Versetul acesta arată că avem un leac pentru boala de care suferă sufletul-devot. Boala principală de care suferă este faptul că se simte înlănțuit, înrobit. Iluzia, ignoranța, este cauza înlănţuirii. Dumnezeu administrează leacul pentru această boală. El Însuși este și medicul dar și madicamentul. Astfel stând lucrurile, de ce ar mai deznădăjdui sufletul? Realitatea supremă sub forma Muntelui Aruna este medicamentul suprem pentru boala sufletului. Simplul gând la acesta va vindeca boala, cauză a robiei. Fie ca divinitatea să nu întârzie în a administra leacul care va vindeca boala ca urmare a iluziei!
Versetul 77
mānańkoṇ
ḍurubavar mānattai yazhittabhi
mānamil
lādoḷi raruṇāchalā
Acest verset prezintă factorul determinant care provoacă robia și anume trufia sufletului. Acesta este orgoliul lui 'eu' și 'al meu' acordat
corpului și lumii care constrânge sufletul și-l aruncă în ciclul
transmigrației. Modul de a salva sufletul este eliberarea acestuia de trufia
sa. Acest lucru este îndeplinit prin graţia lui Dumnezeu. Eliberarea de trufie
este trăsătura caracteristică a nelimitării. Dumnezeu care este Realitatea
non-duală nu are trufie. Prin realizarea grandioasei identități, cineva poate deveni
liber de trufie.
Versetul 78
minjiḍiṛ
kenjiḍuń konja vaṛivaniyān
vanjiyā
daruḷenai yaruṇāchalā
Despre o falsă mândrie este vorba în acest verset, care pretinde cunoașterea realității. Ego-ul se umflă de mândrie și își supraestimează
importanța. Necunoscându-și neputința, acesta își imaginează că este
atotputernic. Când experiența nemiloasă îi bate în față și-l umilește, egoul se
pitește și așteaptă cu nerăbdare de dragul instinctului de autoconservare.
Realizând inutilitatea ego-ului, sufletul-devot se roagă la Dumnezeu pentru
revărsarea graţiei Sale, astfel încât el să poată fi salvat de vicleniile
ego-ului.
Versetul 79
mikāma
nillāman mākāṭ ṭralaikala
mākāmaṛ
kāttaru ḷaruṇāchalā
Aici, versetul prezinta sufletul ca fiind o corabie pe o
mare tulburată, prins într-o furtună înverșunată. Pe marea necartografiată a samsarei, sufletul se lasă în voia
soartei, fără vreun simț al direcției sau al scopului. Vânturile dorinței îl
poartă pretutindeni pe unde acestea sulfă. Vasul sufletului este fără pilot.
Într-o astfel de stare, acesta este sortit pieirii. Ceea ce va salva sufletul
de la pieirea sa este graţia lui Dumnezeu. Când Dumnezeu devine pilotul iar
graţia Sa cârma, sufletul nu va suferi naufragiul, oricât de puternică ar putea
fi furtuna și oricât de agitată ar fi marea.
Versetul 80
muḍiyaḍi
kānā muḍiviḍut tanainēr
muḍiviḍak
kaḍanilai yaruṇāchalā
Un alt factor care păstrează sufletul în constrângerile robiei este prezentat în acest verset. Nodul ignoranței este cauza robiei. Se
numește nod deoarece suprapune adevărul cu neadevărul și îl confundă pe unul
cu celălalt. Este fără început și fără sfârșit, în sensul că sufletul care este
legat de acest nod nu își poate înțelege limitele sau scopurile. Deci, cum
poate acesta să dezlege nodul de unul singur? Doar Domnul este cel care poate
dezlega acest nod. Ca o mamă ce se grăbește să-și ajute copilul, astfel permite
Domnul prin graţia Sa infinită, eliberarea sufletului din înfășurarea
ignoranței.
Un comentariu:
M-am regasit in toate versetele.
Dar cel mai mult mi-a placut versetul 79, in care sufletul este asemanat cu o corabie pe o mare tulburata si pe deasupra este prins (sa zicem din cand in cand) si de o furtuna inversunata. Probabil ne-am da duhul din prima de n-ar fi GRATIA la carma sufletului.
Multumim lui Dumnezeu!
Trimiteți un comentariu