vineri, 25 decembrie 2020

Imnul ARUNACHALA SIVA versetele 101, 102, 103, 104, 105

 Versetul 101 

ambuvi lālipō lanburu vunilenai

yanbāk karaittaru ḷaruṇāchalā 

 În versetul acesta, sufletul-devot se roagă pentru dizolvarea individualităţii sale separate, astfel încât să poată realiza adevărata sa natură ca Iubire non-duală. Chiar dacă toate versetele acestui minunat imn sunt pline de semnificație spirituală, pline de emoție, devoțiune, recunoștință și adevăr, acest verset mie mi se pare foarte apropiat sufletește. Zăpada şi apa nu sunt diferite una de alta. Ele diferă numai în aparenţă. Când se topeşte zăpada, aceasta devine apă. Sufletul şi Brahman nu sunt diferiţi. Atributele ignoranţei sufletului sunt cele care fac aparentele diferenţe. Când ignoranţa este distrusă prin cunoaştere, adevărul non-dual este realizat. Un text din Upanishade aseamănă eliberarea (moksha) cu laptele turnat în lapte sau cu apa turnată în apă. Nu există nicio diferenţă între laptele care este turnat şi laptele în care se toarnă, între apa care este turnată şi apa în care se toarnă. Acolo este tot lapte sau tot apă. Natura Sinelui este iubire pură, fericire, beatitudine. Lucrurile pe care noi ni le imaginăm că le iubim, reflectă doar o mireasmă a iubirii care este Sinele. Înţeleptul Yajnavalkya îi spune lui Maitreyi în Brihadaranyaka Upanishad: “Nu de dragul soţului îi este drag soţul, ci de dragul Sinelui îi este drag soţul. Nu de dragul soţiei îi este dragă soţia, ci de dragul Sinelui îi este dragă soţia… Nu de dragul a toate îi sunt dragi toate, ci de dragul Sinelui îi sunt dragi toate.” Sinele este sediul fericirii. Acesta este Iubirea însăşi. 

Versetul 102 

aruṇaiyen ḍreṇṇayā naruṭkaṇṇi paṭṭenun

naruḷvalai tappumō varuṇāchalā 

Versetul acesta este despre grația divină asemănătoare unei plase de perscar în care este prins sufletul-devot. Extraordinarul Pescar care este Domnul Arunachala, aruncă plasa graţiei Sale pentru ca sufletele să poată fi prinse în ea. Chiar în momentul în care sufletul-devot se gândeşte la Arunachala el cade pradă graţiei Sale. Plasa este atât de puternică încât nicio scăpare nu este posibilă pentru cei care şi-au găsit drum în ea. Sufletul-devot nu doreşte să scape din ea. În cazul plasei fizice şi a peştelui, acesta din urmă îşi pierde libertatea atunci când este prins. Dar în cazul sufletului-devot, acesta îşi găseşte adevărata libertate atunci când intră în sfera de activitate a graţiei divine. 

Versetul 103 

chindit taruṭpaḍach chilandipōṛ kaṭṭich

chiraiyiṭ ṭuṇḍanai yaruṇāchalā 

În acest verset este folosită analogia cu păianjenul şi plasa acestuia. Păianjenul ţese pânza scoasă din propriile măruntaie, aşteaptă ca insectele să se prindă în plasă, înfăşoară plasa peste aceste victime şi le consumă. Arunachala - Divinitatea supremă, întinde plasa graţiei Sale astfel încât devoţii să poată fi salvaţi. A fi devorat de Dumnezeu înseamnă că distrugerea ego-ului s-a făcut prin iluminare şi graţie. Sufletul-devot realizează identitatea sa cu Realitatea Supremă sau ne-diferenţierea de aceasta, atunci când se întâmplă acest lucru. 

Versetul 104 

anboḍun nāmaṇke ḷanbarta manbaruk

kanbanā yiḍavaru ḷaruṇāchalā 

Nu există nicio diferenţă între Domnul Arunachala şi numele Său. Nu există diferenţă nici între Domnul şi devotul Său. Versetul acesta arată cum slujirea acordată devotului Domnului este slujirea acordată Domnului. Prin urmare, mulţi dintre devoţi s-au rugat de Domnul astfel încât el sau ea să poată primi privilegiul de a sluji pe devoţii Domnului. Sfântul Tayumanavar a spus: “Dacă eu voi fi antrenat în a sluji pe devoţii Domnului, starea de extaz va veni la mine de la sine.” Unul din cântecele Sfântului Appar ne oferă o povestire emoţionantă despre un devot nebun după Dumnezeu, astfel: “La început, ea a auzit numele Lui. A auzit despre forma şi caracterul Lui. Apoi a auzit despre îndrăgitul Lui loc de reşedinţă. În consecinţă ea a devenit nebună după El. Chiar din acea zi ea a părăsit pe mama şi pe tatăl ei. A renunţat la activităţile lumeşti în totalitate. A uitat de ea însăşi. Şi-a pierdut numele. Fecioara şi-a pus capul la Picioarele Domnului ei.” 

Versetul 105 

enpōlun dinarai yinbuṛak kāttuni

yennāḷum vāzhndaru ḷaruṇāchala 

Acest verset arată cum în starea de devoțiune nu există egoism. Arunachala este protectorul celor neputincioşi. El vine în sprijinul celor care sunt în suferinţă. Adevărata Sa natură este cea de salvator. El nu poate decât să salveze pe devoţii Săi, iar în cele din urmă să salveze toate sufletele. Sufletul-devot se roagă ca toţi să fie salvaţi. În devoţiune şi cunoaştere nu există loc pentru egoism. Căutarea eliberării nu este o preocupare egoistă. Când cineva este cu adevârat devotat lui Dumnezeu, acesta contribuie la binele întregii lumi. Există următoarea rugăciune universală:

“Fie ca toţi să fie fericiţi aici!

Fie ca toţi să fie sănătoşi,

Fie ca toţi să vadă lucrurile care sunt auspicioase,

Fie ca nimeni să nu aibă suferinţă în soarta sa.”


 

Niciun comentariu: