marți, 22 decembrie 2020

Imnul ARUNACHALA SIVA versetele 86, 87, 88, 89, 90

 Versetul 86 

mōhan tavirttun mōhamā vaittumen

mōhanti rāyen naruṇāchalā 

În acest verset, sufletul-devot se roagă pentru transcenderea atașamentului. Atașamentul pentru lucrurile care au o existență limitată și trecătoare nu pot oferi adevărata fericire. Sub vălul iluziei, sufletul își imaginează că obiectele sunt sursele bucuriei sale și se atașează de acestea. Pentru ca sufletul să poată fi salvat de la durere, acesta trebuie să fie detașat de obiecte. Acest lucru poate fi realizat în mai multe moduri. Dar cel mai sigur mod și în afară de orice primejdie este ca sufletul să se atașeze de Dumnezeu. Iubirea de Dumnezeu este puternicul remediu pentru vindecarea bolii dorinței pentru obiecte. Pentru a dezvolta iubirea de Dumnezeu este absolut necesară graţia lui Dumnezeu. Această graţie a Sa este simțită atunci când este făcută venerarea Sa. În timp ce relația cu divinul servește pentru eliminarea relațiilor cu cele ne-divine, acțiunea în sine nu poate fi lăsată neaplicată. Relația de venerator-venerat purifică în plus și toate celelalte relații. Și astfel, acesta transcede în experiența Advaita

Versetul 87 

mowniyāik kaṛpōn malarā dirundān

maunami dāmō varuṇāchalā 

Versetul acesta vorbește despre tăcerea reală. Dacă tăcerea exterioară ar fi condiţia sine qua non a înţelepciunii, atunci cei muţi ar fi cei mai înţelepţi. Ba mai mult, starea de perfecţiune ar trebui să fie comparată cu cea a unei pietre. Controlul conştient al exprimării este fără îndoială o disciplină valoroasă. Dar nu trebuie să confundăm starea de fără cuvinte cu starea de iluminare. Adevărata tăcere este liniştea minţii. Aici, liniştea mentală înseamnă redarea calmului minţii şi netulburarea acesteia. De fapt, tăcerea neprefăcută este experienţa plenară numită upasanta, liniştea supremă. Aceasta este mauna în adevăratul sens al cuvântului.

Versetul 88 

yavanen vāyin maṇṇinai yatti

yenpizhaip pozhitta daruṇāchalā 

Aici, sufletul-devot aduce laude graţiei salvatoare a  Domnului pentru îndepărtarea acestuia de obiectele de simţ şi pentru distrugerea ignoranţei. Graţia Domnului face ca viaţa decăzută şi traiul fals să fie insuportabile. 

Versetul 89 

yārumaṛi yāden madiyinai maruṭṭi

yevarkoḷai koṇḍa daruṇāchalā 

 În acest verset, sufletul-devot se minunează de compasiunea nelimitată a Domnului, de grija Sa nemărginită pentru suflet. Domnul este vicleanul hoţ al inimii devotului. El vine fără a fi văzut de cineva. Nu este El locatarul invizibil din toate fiinţele? El cunoaşte totul, dar nimeni nu-L poate cunoaşte. El este cunoscătorul cunoaşterii, vederea văzătorului. În starea de robie, sufletul este sub fascinaţia pluralităţii lumii. Această falsă atracţie este biruită de fascinaţia superioară a graţiei Domnului. El vine, vine, vine mereu, fără zgomot şi hoţeşte, cu scopul de a răscumpăra sufletul şi de a-i satisface acestuia bucuria uniunii divine. 

Versetul 90 

ramaṇanen ḍruraittēn rōshaṅ koḷādenai

ramittiḍach cheyavā varuṇāchalā 

Versetul acesta, prezintă unele libertăți pe care sufletul-devot şi le-a luat față de Domnul. L-a înţepat cu glume, L-a luat în derâdere şi chiar L-a dojenit. Acum el reflectă asupra comportamentului şi se teme că ar fi depăşit limitele. Speră ca Domnul să nu se fi ofensat şi să fi fost nemulţumit de comportamentul său. Toată extravaganţa sa era determinată de iubire şi numai de iubire. Sufletul-devot nu are nicio plângere împotriva Domnului a cărui graţie este spontană. Prin urmare, acesta îl imploră pe Domnul să vină şi să-l binecuvânteze. În cazul în care sufletul-devot a folosit în vreun fel cuvinte aspre, este necesar să-L facă să vină şi să nu-L alunge. De fapt, cum poate fi El alungat, întrucât El este nemuritorul conducător interior.

Niciun comentariu: