joi, 24 decembrie 2020

Imnul ARUNACHALA SIVA versetele 96, 97, 98, 99, 100

 Versetul 96 

viṭṭiḍiṛ kaṭṭamām viṭṭiḍā dunaiyuyir

viṭṭiḍa varuḷpuri yaruṇāchalā 

Versetul acesta este despre importanța atenției devotului. Dacă atenția sa este asupra unor gânduri lumești, atunci este firesc ca devotul să revină mereu la cele lumești. Ultimele gânduri sunt cele mai importante; deoarece acestea sunt cele care determină viitorul sufletului. Devotul Jada Bharata a trebuit să se nască ca un cerb în pofida austerităţilor sale anterioare, pentru că ultimele sale gânduri au fost centrate în jurul creşterii unui animal de companie, o caprioară. Sufletul-devot se roagă ca ultimele sale gânduri să fie către Domnul.

Sri Krishna spune în Bhagavad Gita: Indiferent de obiectul la care se gândeşte cineva care-şi părăseşte corpul în momentul morţii, acel lucru şi numai acela este atins, gândirea acestuia fiind puternic preocupată de acel lucru (Capitolul VIII, verset 6). Cel care se desparte de corp, gândind doar la Mine, chiar în momentul morţii, atinge starea Mea; în această privinţă nu există nicio îndoială (Capitolul VIII, versetul 5).

Ultimele gânduri vor depinde de ceea ce se gândeşte în mod obişnuit. Prin urmare, acela ar trebui să cugete întotdeauna la Dumnezeu, cel puţin ultimile lui gânduri ar trebui să fie despre Dumnezeu. 

Versetul 97 

vāḍuviṭ ṭirttuḷa viḍupukkup paiyavun

viḍukāt ṭinaiyaru ḷaruṇāchalā  

Versetul acesta vorbește din nou despre ego și inimă. Ego-ul este falsul ‘eu’. Acesta este cel care înlănţuie sufletul. Prin graţia lui Dumnezeu devotul este eliberat din strânsoarea înlănţuirilor plăsmuite de ego. Devotul intră în Raiul Inimii-eterice care este casa lui Dumnezeu, sediul adevăratului Sine. În limba tamilă cuvântul vidu înseamnă atât ‘casă’ cât şi ‘eliberare’. Ego-ul este casa-închisoare a sufletului. Inima este adevărata casă unde îşi află eliberarea. Aici poate fi văzută referirea la Ramana părăsind casa unchiului său din Madurai şi sosirea la Arunachala. 

Versetul 98 

veḷiviṭṭē nunseyal veṛuthiḍā dunnaruḷ

veḷiviṭ ṭenaikkā varṇāchalā 

În acest verset sufletul-devot a vorbit despre glumele pe care acesta le-a făcut cu Domnul. În aceste glume El nu ar trebui să vadă nicio insultă. Dorul pentru El este cel care l-a determinat să vorbeasca în modul în care a făcut-o. Domnul în infinita Sa îndurare ar trebui să treacă cu vederea toate acestea şi să vină să-l salveze. 

Versetul 99 

vēdān tattē vēṛaṛa viḷaṇgum

vēdap poruḷaru ḷaruṇāchalā  

Aici  este vorba despre adevărul aflat în scripturi. Vedanta este înţeleasă ca sfârşitul sau ca scop al Vedelor. Este numită astfel deoarece sensul Vedelor este predat acolo. Explicaţia este că Sinele Suprem - Brahman, este non-dual, este unul fără al doilea. Deosebirile care sunt experimentate în lume şi particularităţile pe care acestea le formează nu sunt reale; ele sunt doar aparente. Sufletul-devot se roagă ca acest adevăr deplin să-i fie revelat. Brahman este sursa Vedelor; Brahman este făcut cunoscut de către Vede. 

Versetul 100 

vaidalai vāzhttā vaittaruṭ kuḍiyā

vaittenai viḍādaru ḷaruṇāchalā 

 Acest verset arată că Domnul cunoaște intenția din spatele cuvintelor. Permiţându-şi familiarităţi cu Domnul, devotul a aruncat cuvinte de dojană împotriva Lui. Aceasta se datorează faptului că devotul are o iubire intensă pentru Domnul său. Domnul nu este cineva care se lasă păcălit de cuvintele exprimate. El cunoaşte intenţiile interioare. Cunoaşte că expresiile exagerate ale devoţilor sunt doar laude. El trebuie să salveze nu doar pe cei care vorbesc dulce despre El, dar şi pe cei care spun lucruri aspre despre El. Nu există cazuri de sfinţi care au aruncat în El cu pietre ori L-au bătut cu un arc, o bâtă sau un baston? El cunoaște intenția din interiorul inimii.







Niciun comentariu: