jnimiṛupō niyu malarndilai yendrē
nērnin dranaiyen naruṇāchalā
În acest verset, sufletul-devot se aseamănă cu o floare de lotus încă boboc nedeschis, care așteaptă albina (Arunachala) să-i soarbă nectarul. Arunachala este soarele înțelepciunii care deţine puterea de a
face ca inima-lotus a devotului să înflorească. Sufletul-devot îi spune
Domnului că nu va accepta scuza Lui pentru că inima sa nu s-a deschis. A face
inima să fie matură nu este mai presus de puterea Lui.
Versetul 42
tattuvan teriyā dattanai yuṭrāi
tattuva miduven naruṇāchalā
Sufletul-devot se bucură de faptul ca i-a fost acordată viziunea adevărului de către Dumnezeu, din abundenţa iubirii Sale. El laudă aici harul Domnului care i-a permis să realizeze adevărul, fără nicio
instrucţiune formală. Acest adevăr al non-distincţiei – adevărul care este
predat în studiul mahavakya ‘Tu ești
Acela’ (tat tvam asi) – a venit la
sufletul-devot ca un cadou. Experienţa
non-dualităţii, nu poate veni la cineva fără graţia Domnului. Chiar şi înclinaţia
pentru Advaita trebuie să răsară în cineva numai din graţia
Domnului.
Versetul 43
tānē tānē tattuva midanait
tānē kāṭṭuvā yaruṇāchalā
În acest verset, sufletul-devot îi cere Domnului să-și dezvăluie acest adevăr prin El Însuși căci El este Sinele în toate. Domnul îşi
dezvăluie adevărata Sa natură ca Sine a toate. Sinele este baza realităţii, şi
acesta este Dumnezeu. Identificările limitate ale lui Dumnezeu cu această formă
sau cu acea formă, nu constituie adevărul final. Aceste identificări limitate
sunt numai pentru acei care nu pot înţelege Universala Formă a Domnului.
Versetul 44
tirumbi yahandanait dinamaha kaṇkāṇ
ṭeriyumen dranaiyen naruṇāchalā
După ce a
indicat natura Adevărului final, modul de realizare este predat aici. Această
învăţătură, de asemenea, vine de la Domnul Însuși. Modul de a realiza aceasta
constă în auto-introspecţie. Cercetătorul trebuie să-şi întoarcă atenţia de la
obiectele exterioare în direcţia acelui ego ce curge de regulă prin canalele
simţurilor şi conduce atenţia în interior. Acest lucru nu este exact ceea ce se
înţelege în psihologie prin introversiune. Aceasta înseamnă întoarcerea minţii
către propria sa sursă de lumină, care este Sinele. Aceasta este adevărata
interiorizare. Când atitudinea sau interiorizarea devine constantă, adevărul
este revelat. Adevărul este că Sinele, care este Dumnezeu, este singura
realitate, pură Conştientizare luminoasă în Sine.
Versetul 45
tirami lahattiṛ ṭēḍiyun tanaiyān
tirumbavuṭr ṛēnaru ḷaruṇāchalā
Acum,
Domnul ne învaţă că El este Sinele ce rezidă în inima fiecărei fiinţe şi că
introspecţia Sinelui este calea pentru a ajunge la El. Sufletul-devot declară
în acest verset că l-a căutat pe Domnul şi că l-a găsit, respectând indicaţia
dată. Cercetarea este examinarea lăuntrică. Inima care este locaţia Domnului nu
este inima fizică ci inima spirituală, inima-eterică nelimitată. Aceasta este ceea ce el a
realizat în acest verset. Domnul este mereu în inimă; dar sufletul nu este conştient
de Prezenţa Lui din cauza ignoranţei. Atunci când, ca rezultat al cercetării lăuntrice
ignoranţa este distrusă, sufletul-devot îl descoperă pe Domnul ca fiind Sinele
său tainic. Aceasta este recâştigarea a ceea ce nu a fost pierdut vreodată cu
adevărat, descoperirea eternului Adevăr.
http://www.sriramanamaharshi.org/portfolio-item/sri-arunachala-akshara-mana-malai-english/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu