vineri, 5 ianuarie 2018

Imnul ARUNACHALA SIVA versetele 41, 42, 43, 44, 45.

Vesertul 41
jnimiṛupō niyu malarndilai yendrē

nērnin dranaiyen naruṇāchalā


În acest verset, sufletul-devot se aseamănă cu o floare de lotus încă boboc nedeschis, care așteaptă albina (Arunachala) să-i soarbă nectarul. Arunachala este soarele înțelepciunii care deţine puterea de a face ca inima-lotus a devotului să înflorească. Sufletul-devot îi spune Domnului că nu va accepta scuza Lui pentru că inima sa nu s-a deschis. A face inima să fie matură nu este mai presus de puterea Lui. 

Versetul 42
tattuvan teriyā dattanai yuṭrāi
tattuva miduven naruṇāchalā


Sufletul-devot se bucură de faptul ca i-a fost acordată viziunea adevărului de către Dumnezeu, din abundenţa iubirii Sale. El laudă aici harul Domnului care i-a permis să realizeze adevărul, fără nicio instrucţiune formală. Acest adevăr al non-distincţiei – adevărul care este predat în studiul mahavakya ‘Tu ești Acela’ (tat tvam asi) – a venit la sufletul-devot ca un cadou.  Experienţa non-dualităţii, nu poate veni la cineva fără graţia Domnului. Chiar şi înclinaţia pentru Advaita trebuie să răsară în cineva numai din graţia Domnului

Versetul 43
tānē tānē tattuva midanait
tānē kāṭṭuvā yaruṇāchalā


În acest verset, sufletul-devot îi cere Domnului să-și dezvăluie acest adevăr prin El Însuși căci El este Sinele în toate. Domnul îşi dezvăluie adevărata Sa natură ca Sine a toate. Sinele este baza realităţii, şi acesta este Dumnezeu. Identificările limitate ale lui Dumnezeu cu această formă sau cu acea formă, nu constituie adevărul final. Aceste identificări limitate sunt numai pentru acei care nu pot înţelege  Universala Formă a Domnului.

Versetul 44
tirumbi yahandanait dinamaha kaṇkāṇ
ṭeriyumen dranaiyen naruṇāchalā


După ce a indicat natura Adevărului final, modul de realizare este predat aici. Această învăţătură, de asemenea, vine de la Domnul Însuși. Modul de a realiza aceasta constă în auto-introspecţie. Cercetătorul trebuie să-şi întoarcă atenţia de la obiectele exterioare în direcţia acelui ego ce curge de regulă prin canalele simţurilor şi conduce atenţia în interior. Acest lucru nu este exact ceea ce se înţelege în psihologie prin introversiune. Aceasta înseamnă întoarcerea minţii către propria sa sursă de lumină, care este Sinele. Aceasta este adevărata interiorizare. Când atitudinea sau interiorizarea devine constantă, adevărul este revelat. Adevărul este că Sinele, care este Dumnezeu, este singura realitate, pură Conştientizare luminoasă în Sine.

Versetul 45

tirami lahattiṛ ṭēḍiyun tanaiyān
tirumbavuṭr ṛēnaru ḷaruṇāchalā


Acum, Domnul ne învaţă că El este Sinele ce rezidă în inima fiecărei fiinţe şi că introspecţia Sinelui este calea pentru a ajunge la El. Sufletul-devot declară în acest verset că l-a căutat pe Domnul şi că l-a găsit, respectând indicaţia dată. Cercetarea este examinarea lăuntrică. Inima care este locaţia Domnului nu este inima fizică ci inima spirituală, inima-eterică nelimitată. Aceasta este ceea ce el a realizat în acest verset. Domnul este mereu în inimă; dar sufletul nu este conştient de Prezenţa Lui din cauza ignoranţei. Atunci când, ca rezultat al cercetării lăuntrice ignoranţa este distrusă, sufletul-devot îl descoperă pe Domnul ca fiind Sinele său tainic. Aceasta este recâştigarea a ceea ce nu a fost pierdut vreodată cu adevărat, descoperirea eternului Adevăr.

http://www.sriramanamaharshi.org/portfolio-item/sri-arunachala-akshara-mana-malai-english/



Niciun comentariu: