marți, 24 februarie 2009

Un dialog obişnuit

Extras din “Înţeleptul de la Arunachala” vol.2 trad. E. L. Popescu.
.
Discipolul: Trebuie citită Bhagavad-Gita din când în când?
Maharshi: Oricând.
D: Putem citi Biblia?
M: Biblia şi Gita nu sunt diferite una de alta.
D: Dar Biblia spune că omul este păcătos prin naştere.
M: Păcatul constă în faptul de a te simţi om. Sentimentul de a fi om nu există în timpul somnului profund. Gândul că deţii un corp este cel care face să se nască ideea de păcat.
Oricine dintre noi nu vede decât Sinele. Chiar formele divine nu sunt decât valuri pe oceanul Realităţii sau ca imaginile de film pe un ecran.
D: Biblia afirmă că omul poate să-şi piardă sufletul.
M: Gândul “eu” este eul şi el este cel care se pierde. Adevăratul “eu” este: “Eu sunt cel ce sunt”.
D: Se pare că la ashramul de la Pondichery au existat divergenţe între învăţătura lui Sri Aurobindo şi cea a “Mamei”.
M: Începe prin a te supune Sinelui şi după aceea ocupă-te de a armoniza spiritele altora.
D: Ce este renunţarea?
M: Abandonarea eului.
D: Nu este oare abandonarea posesiunilor materiale?
M: Este şi abandonarea celui care le posedă.
D: Lumea se va schimba şi oamenii se vor debarasa de bunurile lor în favoarea celorlalţi.
M: Debarasează-te mai întâi de tine însuţi, după care vei putea să te gândeşti la ceilalţi...
Metodele spirituale apar mai mult sau mai puţin uşoare potrivit naturii oamenilor şi disciplinelor spirituale pe care ei le-au practicat până atunci.
D: Dar nu se poate obţine realizarea instantaneu?
M: Realizarea nu este ceva nou. Ea este eternă. Nu poate fi deci vorba de realizare progresivă sau instantanee.
D: Există reîncarnare?
M: Reîncarnare nu există decât dacă tu eşti acum încarnat. Dar de fapt tu nici nu eşti născut...
Eul este cauza tuturor relelor. Abandonează eul şi nu vor mai exista rele.
D: Daca toată lumea renunţă la eu, nu va mai exista, practic nimeni. Cine va ara? Cine va secera?
M: Fă mai întâi aceasta şi vei vedea după aceea. Folosul pe care îl aduce Realizarea este superior tuturor foloaselor pe care le pot aduce gândirea, cuvintele, acţiunile, etc. Dacă vei ajunge să înţelegi propria ta realitate, aceea a rishilor şi a Maeştrilor îţi va apărea cu claritate. Nu există decât un singur Maestru, Sinele.
D: De ce Maeştrii insistă asupra tăcerii şi a receptivităţii?
M: Ce este tăcerea, dacă nu elocvenţa eternă?
D: În ce constă atitudinea receptivă a mentalului?
M: În a nu fi distras în mod mental
Pag 151-153.

Niciun comentariu: