A trecut mai bine de doi ani de la ultima postare și era momentul să continui, atât pentru mine cât și pentru alți doritori.
Versetul 26
gowthamar
pōṭṭrum karuṇaimā malaiyē
kaḍaikkaṇit
tālvā yaruṇāchalā
În acest verset se face referire la legenda în care Parvati a acoperit, în joacă, cu mâinile ei ochii lui Siva. Deși a fost doar pentru o clipă, întunericul a învăluit lumea o perioadă lungă de timp. În scopul de a ispăși pentru fapta sa, Parvati a trebuit să se nască în această lume, făcând tapas și venerând pe Domnul, la Kanchipuram (Tamil Nadu, India). Domnul a călăuzit-o să continue tapas la Tiruvannamalai și să învețe de la înțeleptul Gautama disciplina care ar putea-o conduce la reuniunea ei cu Siva. Ea a făcut tot ce i s-a spus și în cele din urmă a obținut identitatea cu jumătatea de corp a lui Siva. Sufletul-devot se roagă astfel încât și el trebuie să primească grația lui Dumnezeu și să fie salvat.
Versetul 27
Versetul 27
sakalamum
vizhuṅguṅ kadiroḷi yinamana
jalaja
malarttiyi ḍaruṇāchalā
Arunachala este 'Colina de lumină', Lumina luminii, Soarele sorilor. Sufletul-devot face apel la Soarele sorilor să strălucească în lotusul inimii pentru că aceasta să se deschidă. Când înțelepciunea se ivește, inima se deschide rupând legăturile cu care a fost ținută până atunci. Robia este descrisă ca nod al inimii (hridaya granthi).
Versetul 28
sāppā
ḍunnaich chārnduna vāyān
sāntamāip
pōva naruṇāchalā
Acest verset arată că indiferent de motivul pentru care cineva se apropie de Dumnezeu, devoțiunea crește și îl maturizează pe cel în cauză, iar în final se topește în El.
Versetul 29
chittaṅ
kuḷirakkadi rattamvait tamudavā
yaittiṛa
varuṇmadi yaruṇāchalā
Aici, Arunachala este asemănat cu strălucirea lunii care deschide bobocul florii de crin. Dumnezeu este luna de har care răcorește mintea ce se infierbântă de la pasiunile arzătoare. El este cel care poate deschide crinul sufletului și care poate să-l umple cu ambrozia fericirii divine.
Versetul 30
sirai
yazhittunir vāṇamāch cheydarut
sirai
yaḷittaru ḷaruṇāchalā
Uitând de adevărata sa natură de Sine pur, sufletul trece prin viață bazat doar pe experiențe senzoriale care sunt ca niște ornamente ce îl înconjoară. Acestea sunt cinci învelișuri realizate din ignoranță care acoperă sufletul. Acestea ar trebui înlăturate ca niște veșminte iar sufletul ar trebui recuperat. Sufletul-devot (ca o mireasă) se roagă de Arunachala să o dezbrace și să-i dea veșmintele grației Sale.
http://www.sriramanamaharshi.org/portfolio-item/sri-arunachala-akshara-mana-malai-english/
http://www.sriramanamaharshi.org/portfolio-item/sri-arunachala-akshara-mana-malai-english/
2 comentarii:
Care sunt cele 5 învelișuri?
Cele cinci invelisuri care acopera sufletul se numesc "kosa" (koshas):
- annamaya (corpul fizic, grosier),
- pranamaya (suflul vital),
- manomaya (mentalul),
- vijnanamaya (intelectul) şi
- anandamaya (pretinsa fericire).
Multumesc de intrebare, Alec.
Trimiteți un comentariu